שוויון הזדמנויות בעבודה

שוויון הזדמנויות בעבודה – חשיבות עליונה

כאשר בודקים את התנהלות מקומות העבודה במדינת ישראל, יש מספר דברים שאפשר לראות שהם מהווים ערכים גורפים ואחידים לכולם.

לא משנה מה מקום העבודה המדובר, ניתן לראות הקפדה גורפת עליהם. אחד הערכים המרכזיים הוא שוויון הזדמנויות בעבודה. כאשר מדובר על חברה ציבורית, ההקפדה הזו אפילו חשובה אף יותר.

אחריות המעסיקים לשמור על שוויון הזדמנויות בעבודה

התנהלות בלתי תקינה במקום עבודה יוצרת משקעים אשר זה רק עניין של זמן עד שעובדים יתחילו להתמרמר וכאשר עובדים ממורמרים, המעסיק רק מפסיד. עובדים עם מוטיבציה זה הכוח הכי גדול שיש לעסק משום שהם יתנו את כל כולם וזה רק יתרום לעשייה ולפיתוח. כאשר מעסיקים לא מקפידים על שוויון הזדמנויות בעבודה, הם יוצרים מצב בו העובדים מאבדים לאט לאט את הנאמנות שלהם למעסיק ואז לאורך זמן הם לא ירצו להישאר במקום העבודה ויותר חמור מזה, כל עוד הם שם הם יקטינו ראש ולא ידאגו לבצע את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר. כמובן שלא תמיד כולם יכולים להיות מרוצים אבל ההקפדה הגורפת על שוויון הזדמנויות בעבודה תכיל לרוב את רוב העובדים שצריכים לקבל את התחושה שניתן להם ניסיון.

למרות שיש שוני בין עובדים יש לבחון אם קיים תיאום ציפיות בין העובד למעסיק

אין מה לעשות – יש שוני מבני בין העובדים משום שכל אדם בנוי אחרת ולא כולנו מוכשרים באותה המידה אבל כאשר מדובר על מדיניות ועל המעסיק ככזה שנותן שוויון הזדמנויות בעבודה אז העובד אולי יהיה מתוסכל שהוא לא טוב כמו מישהו אחר אבל זה לא יהיה אשמתו של המעסיק או משהו שתלוי בו. שוויון הזדמנויות בעבודה יוצר סביבת עבודה בריאה יותר ויחסי אמינות בין העובד ובין המעסיק שלו. מערכת יחסים תקינה בין העובד לבין המעסיקים זה הדבר הכי חשוב שאפשר לבקש משום שזה הבסיס לכל דבר והבסיס הרחב שיוכל להכיל כמעט כל משבר. אחרי שדואגים ליצור שוויון הזדמנויות בעבודה חשוב להקפיד על שקיפות לגבי הליכים משמעותיים שעוברים בחברה. ככל שהעובדים יבינו מה קורה ולא ירגישו שמסתירים מהם כך הם יוכלו להסתגל יותר טוב לשינויים ולתהליכים שונים שקורים או שיקרו בחברה. התנהלות נכונה היא חזות הכל.

שוויון זכויות מגדרי

רבות התביעות בגיוון חוסר שוויון הזדמנויות בעבודה הינו בנושא מגדרי, על פי סטטיסטיקות נשים מרוויחות 20 אחוז פחות מגברים. יש לחתור לשינוי ושוויון בין המינים הרי נשים לא פחות מוכשרות מגברי ולהפך לכן יש צורך לאפשר לשניהם את אותה הזדמנויות קידום או העלה בשכר.

שוויון זכויות עדתי

לאחורנה עלה נושא של שוויון זכויות לבני מיעוטים כתבות שערכו הראו כי מעסיקים ממעיטים בקבלה לעבודה של ערבים או אתיופים. דבר זה יוצר הפרה של שוויון זכויות בעבודה ולכן ניתן לתבוע את המעסיקים על כך. המעסיקים צריכים להיות אובייקטיבים ולבחון את קורות החיים ואת הניסיון של אותו האדם ולפיכך לקל אותו לעבודה ולא לפי צבע העור שלו או שם המשפחה שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *