חבילה , משלוח , קופסא

חישוב מכס יבוא אישי 

כדי להבין מה עלות ההזמנה הכוללת ולהימנע מתשלומים בלתי צפויים, מומלץ להכיר את אופן החישוב של מיסי היבוא העיקריים. כך תעשו זאת

חישוב מכס אישי עם מחשבון יבוא אישי
כאשר מזמינים חבילות מחו"ל, רבים מהאנשים שוכחים לחשב מכס יבוא אישי.

כאשר אנו מסתכלים על תווית של מוצר בחנות, המחיר המוצג הוא בדרך כלל המחיר הסופי. באתרים בינלאומיים לעומת זאת, זה לא תמיד המצב. הסיבה לכך קשורה לא רק לעלויות שילוח, אלא גם למיסוי על משלוחים מחו"ל – שכוללים סעיפים כמו מע"מ, מכס ועוד. חישוב מכס יבוא אישי, או כל סעיף אחר ברשימה, נראה לגולשים רבים כתהליך מורכב. הטיפים הבאים יעזרו לכם להגיע אל השורה התחתונה בקלות, במטרה לבצע הזמנות תוך ידיעה של הסכום שתידרשו לשלם. ללא הפתעות!

האם כל הזמנה מחו"ל נדרשת בתשלום מיסים?

התשובה היא שלילית. מיסי יבוא חלים רק על חבילות בשווי של למעלה מ-75 דולר. כך שאם קניתם בפחות, אתם יכולים להיות רגועים. ברשימת החריגים לכלל הזה נמצאים מוצרים כמו אלכוהול, טבק ומוצרים שחייבים באישורים מיוחדים. שימו לב שאם אתם מזמינים מספר חבילות מאותו אתר, רשות המיסים עשויה להתייחס אליהן כאל חבילה אחת – כל עוד לא חלפו 72 שעות בין הזמנה אחת לשנייה. כך שאם ברצונכם לפצל הזמנות, המתינו מספר ימים כדי להימנע מאיחוד חבילות. 

חישוב מכס יבוא אישי – מתי נדרש? 

הזמנות בשווי של יותר מ-75 דולר, יהיו כפופות לתשלום מיסים בהתאם ל"מדרגות" אשר מתייחסות לשווי הרכישה הכולל (מוצר ודמי משלוח יחד). מחשבון מכס יבוא אישי נדרש להזמנות בשווי של למעלה מ-500 דולרים, מאחר שהזמנות בשווי נמוך יותר יהיו פטורות ממכס ויידרשו במע"מ בלבד. בחבילות שבין 501 ל-999 דולר, תידרשו לשלם מע"מ, מכס ומס קנייה.

עם זאת, שימו לב לכך שקיימים תשלומים נוספים שיש להתייחס אליהם – דמי אחסון (עבור חבילות שמעוכבות למעלה מיומיים), עמילות מכס, דמי טיפול של חברות השילוח (שמפורטים באתריהן) ועוד.  

מחשבון מס יבוא אישי

רוצים לקבל מענה למקרים פרטניים? תוכלו להיעזר באפשרות של מחשבון יבוא אישי, שנמצא באתר רשות המיסים. המחשבון מאפשר לכם לאתר מוצרים בהתאם לשמם, או על ידי בחירה באחת מהקטגוריות הקיימות בו. עם הזנת הפרטים, הוא יציג בפניכם את העלויות הנלוות שרלוונטיות עבור הפריט אותו אתם שוקלים להזמין. כך שתוכלו להבין אם העלות הכוללת משתלמת מבחינתכם, ולבצע את ההזמנה תוך קבלת המידע הנדרש. 

בנוסף, המחשבון יציג גם מידע שקשור לדרישת החוקיות של המוצר – כך שתדעו אם ניתן לייבא אותו ואם הוא נדרש באישורים מיוחדים. כאמור, שימו לב כי מתוקף היותו מחשבון מס יבוא אישי הוא מתייחס למיסים בלבד.

ועוד כמה טיפים שיעזרו לכם לקנות חכם

חישוב מכס יבוא אישי הוא ללא ספק פעולה חשובה. במקביל לכך, נוסף על מחשבון אישי, קיימות גם מספר דרכים אחרות לשלם פחות. אחת מהעיקריות שבהן, היא הימנעות מעלויות נגררות. הכוונה היא לתשלומים נלווים שמתווספים בשל עיכובים בתהליך השחרור מהמכס – כמו דמי אחסון. מתי זה קורה? כשחבילה נוחתת בישראל אבל לא יכולה להשתחרר להפצה, בגלל פרטים אישיים שהנמען לא העביר או תשלום שחסר.  

איך נמנעים מעלויות נגררות? באמצעות מעקב אחרי סטטוס החבילה, שמופיע באתר חברת השילוח שמטפלת בהפצה שלכם. חברת השילוח תעדכן אתכם במקרה שבו אתם נדרשים לבצע פעולה מסוימת, ולכן הקפידו להתייחס להודעות שמתקבלות ממנה בסמוך למועד הגעת החבילה שלכם לישראל. שילוב בין פתרונות כמו מחשבון יבוא אישי והיכרות עם סטטוס המשלוח, יעזרו לכם לדעת כמה אתם נדרשים לשלם ולהימנע מתוספות. 

חבילות משלוחים
שימוש בשירותים של חברות שילוח עוזר להימנע מעלויות נגררות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *