חבילה , משלוח דואר

הזמנתם משלוח מחו"ל? אלה השלבים שהוא יעבור בדרך לארץ

ריבוי הזמנות האונליין ותהליכי השילוח המהירים, גורמים לצרכנים רבים להמעיט בערך המסע שעוברת כל חבילה. מה קורה בפועל ואילו תחנות היא חוצה עד שהיא מגיעה אליכם הביתה?

חבילה , משלוח , קופסא

אתם גולשים באתר בינלאומי, מוצאים מוצר או פריט שאהבתם ומזמינים אותו עד הבית בכמה הקלקות פשוטות. ייתכן מאוד שהפעם הבאה שתחשבו על אותו המוצר, תהיה רק כשתפתחו את האריזה שעוטפת אותו. אלא שבין שתי הנקודות הללו על ציר הזמן, עוברת כל חבילה מסע ממושך ברחבי העולם. מהם השלבים שמרכיבים אותו ואילו אתגרים היא פוגשת בדרך? הינה הצצה קטנה אל מאחורי הקלעים.

תחנה 1: טיפול מקומי בהזמנה

חנות האיקומרס או האתר שבו ביצעתם את ההזמנה, מקבלים עדכון על כניסתה של הזמנה חדשה. כעת המשלוח שלכם ייארז, הפרטים שמילאתם יצוינו על גבי האריזה, והחבילה תועבר אל ספק השרשרת הלוגיסטית המקומי. זכרו לציין את הפרטים המלאים שנדרשים, כדי להקל על תהליך המסירה. 

תחנה 2: בדרך לנמל או לשדה

ספק השרשרת הלוגיסטי המקומי ידאג להעביר את החבילה הלאה לכיוון הנמל או שדה התעופה ממנו היא תצא אל המסע הארוך (או הקצר) אל ישראל.

תחנה 3: מיון והכנה למעבר לישראל

החבילה תעבור תהליך מכס יצוא ממדינת המקור, תמוין ותעבור בידוק בטחוני ולאחר מכן תוכנס אל תא המטען המתאים, כדי לנחות בישראל במהירות האפשרית.

תחנה 4: הגעה ארצה

מזל טוב! המשלוח שלכם הגיע לישראל, בין אם לשדה התעופה או לנמל. מכאן היא תעבור להליך שחרור ממכס. אם חשבתם שהמשלוח מיד יהיה אצלכם, כדאי שתכירו את התחנה הבאה.

תחנה 5: בדיקה במכס ושחרור החבילה

רשות המכס מחייבת להעביר הליך שחרור ממכס על כל משלוח שמגיע לארץ. כמו שידוע לרוב צרכני האונליין, חבילות בשווי של עד 75$ פטורות ממסי ייבוא אישי, תשלום מע"מ, תשלום מכס וכדומה. לחבילות שעלותן גבוהה יותר, עשויים להיות מצורפים תשלומים המשתנים בהתאם לסוג המוצר. אם תעדיפו לשחרר את החבילה באופן עצמאי, יהיה עליכם להגיע ולהציג ניירת כגון שטר המטען, חשבונית הקנייה ואישורים רלוונטיים נוספים. זכרו שמדובר במקצוע, ולכן לפעמים מה שנראה זול עולה ביוקר. כל עיכוב בהצגת הניירת או בהגעה, יוביל לעיכובים בשחרור המשלוח ולתשלומי אחסון. 
אלה הדרכים שיסייעו לכם בהגעה מהירה של החבילה

במקרים מסוימים, גם כשהצרכנים משלמים את מלוא מחיר ההזמנה באתר, שחרורם של משלוחים עשוי להתעכב אם נחוץ עבורם אישור של משרד ממשלתי מסוים – מוצרי תקשורת או טלפונים חכמים למשל, מצריכים אישור של משרד התקשורת. תוספי תזונה, עשויים להצריך הצהרה שמדובר בשימוש אישי או משפחתי לדרישת משרד הבריאות וכדומה. 

עמילות מכס – הדרך שלכם לקיצור התהליך 

מאחר שרוב הצרכנים אינם מתמחים בהתנהלות מול המכס, הם עלולים לבזבז זמן ולשלם יותר על אחסון וטיפול. תפקידן של חברות בלדרות המתמחות בשחרור חבילות ומחזיקות ברישיון סוכן מכס, הוא לייצג את הצרכן ולבצע עבורו את תהליך השחרור באופן מהיר וללא עיכובים. חברת הבלדרות הישראלית GCX לדוגמה, מחזיקה ברישיון סוכן מכס ומתמחה במתן פתרונות שילוח בינלאומיים. בכדי לקצר את התהליך ולשקף כל שלב, לקוחות חברת GCX יכולים לעקוב אחר החבילה שלהם בכל רגע, באמצעות האפשרות של מעקב משלוחים GCX. גולשים לאתר, מכניסים את פרטי החבילה ומקבלים את כל המידע ברגע.

בנוסף, חברת GCX מספקת גם שירותי עמילות מכס, הכוללים עדכון של הלקוחות וסיוע בהסדרת תשלומים מראש (תשלום מע"מ, תשלום מכס וכדומה) – לעיתים עוד לפני שהחבילה נוחתת בישראל. זאת במטרה לטפל בתשלום ולשחרר את החבילה בהקדם האפשרי, בכפוף לתחומי אחריותה. בתום תהליך השחרור, GCX ידאגו להעביר את החבילה עד אליכם הביתה או לנקודת האיסוף שבחרתם. כך שמרגע ביצוע ההזמנה, כל שתצטרכו לעשות הוא להיערך להגעתה אל הכתובת שציינתם. חברת GCX תעשה את כל היתר.

לוגו של חברת GCX

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *