חבילות משלוחים

מתי משלמים מיסים על חבילות מחו"ל ואיך עושים את זה?

מתי משלמים מע"מ על קניות מחו"ל, מה המשמעות של תשלום מכס ואיך משלמים את המיסים הנדרשים באופן היעיל ביותר? כל מה שרציתם לדעת על תשלום מס על חבילות מחו"ל

חבילה , משלוח דואר
כאשר רוכשים הזמנה מחו"ל בעלות של מעל ל-75$, יש לשלם מיסי יבוא.

עולם הזמנות האונליין מאתרים בינלאומיים הפך את כולנו ליבואנים אישיים. מדובר בסטטוס שמאפשר לנו למלא את סלי הקניות במבחר פריטים בלי לצאת מהבית, אך גם כזה שמצריך היכרות עם הנושא של תשלומי מיסים. למרבה הצער, תשלום מע"מ על הזמנות מחו"ל וכל הנושא של מיסוי רכישות ברמה הכללית – נותר עדיין בלתי מובן לצרכנים רבים. המדריך הבא יעזור לכם להבין יותר בנושא מיסים על הזמנות מחו"ל, כדי לקנות בצורה חכמה, להיות ערוכים לתשלומים נלווים ולהימנע מהפתעות עם נחיתת החבילה. 

תשלום מס על חבילות מחו"ל – מי נדרש לשלם ומתי? 

ככלל, תשלום מיסי יבוא נדרשים בהזמנת חבילות בעלות שעולה על 75 דולרים. הפטור ממיסים עבור הזמנות שעלותן נמוכה יותר, תקף לרוב המוצרים למעט מוצרי טבק, אלכוהול ומוצרים שנדרשים באישורים מיוחדים. 

מתי עלינו לשלם מע"מ על קניות מחו"ל, ומה לגבי מיסים נוספים?

חבילה ששוויה עולה על 75 דולרים, תחויב בתשלום מיסים אשר ייקבעו על פי מדרגות. במקרים כאלה, החיוב ייקבע על פי שווי הרכישה הכולל, שיורכב מעלות המוצר ומדמי משלוח. לצורך ההמחשה, הזמנה בערך של בין 75 ל-500 דולר מחייבת תשלום מע"מ אך מעניקה פטור ממכס. משלוחים בשווי שבין 501 ל-999 דולר, מחייבים תשלום מע"מ, מכס ומס קנייה. 

קיימים גם תשלומים נוספים שמבצעי הזמנות נדרשים לקחת בחשבון, בהם אגרת מחשב וביטחון (על פי מדרגות ובהתאם לערך המשלוח), דמי אחסון (על חבילות שמעוכבות למעלה מיומיים במכס), עמילות מכס, דמי טיפול ועוד. 

מתי חבילות מעוכבות במכס?

חבילות מעוכבות במכס ועוברות לאחסון במספר מצבים. בדרך כלל, מדובר על חבילה שאינה משוחררת להפצה מאחר שהמזמין לא הסדיר תשלומים או לא מילא פרטים אישיים שנדרשים לצורך השחרור. חברות השילוח מעדכנות את הלקוחות במצבים בהם נדרש ביצוע פעולה מצדם, באמצעות מייל או מסרון. מכאן, שאם אתם ממתינים לחבילה מחו"ל, חשוב לעקוב אחר ההנחיות הנשלחות מטעם חברות השילוח ולהגיב בהתאם. 

חישוב מס על חבילות מחו"ל

האם ניתן לחשב מראש תשלום מיסים על הזמנות מחו"ל, כדי לדעת מה הסכום הסופי שמצפה לכם? בהחלט. פתרון נוח הוא לפנות אל מחשבון הייבוא של רשות המיסים, אותו תוכלו למצוא באתר הרשות. המחשבון מאפשר לחפש מוצרים בהתאם לשם, או לסמן את אחת מהקטגוריות הרלוונטיות המופיעות בו. בנוסף, המחשבון מאפשר גם לקבל מידע הנוגע לדרישות החוקיות של כל מוצר – ולאישורים שיש לספק עבורם. המחשבון אינו מתייחס אל דמי הטיפול של חברות השילוח, הנגבים בהתאם למדיניות של כל אחת מהן. פירוט הנוגע למידע מסוג זה, יחכה לגם באתר של חברת השילוח המטפלת בהזמנה שלכם. מומלץ גם להיכנס אל אזור מעקב המשלוחים באתר החברה, כדי להבין מה הסטטוס של החבילה, היכן היא נמצאת והאם ישנו עניין שעשוי לעכב את הפצתה. 

איך משלמים מיסים על חבילה ב-GCX?

חברת השילוח שלכם היא GCX? אם תידרשו לשלם מיסים, תקבלו על כך עדכון מנציגי החברה באמצעות הודעה למייל או אסאמאס. תשלום מיסים על הזמנות מחו"ל הוא כאמור בהתאם לחוקי הייבוא האישי, והוא אינו מועבר אל חברת השילוח או נקבע על ידה. הודעות העדכון הנוגעת לתשלום תכלול קישור, שבו ניתן לבצע את התשלום באמצעות כרטיס אשראי. 

חברת GCX מספקת סרטון הסבר מלא על תהליך השילוח של החבילה אותה הזמנתם מחו"ל, צפו כעת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *