אפליה בעבודה

אפליה בעבודה- איך לזהות וכיצד להימנע

בכדי ליצור הגנה מלאה על עובדים ולעגן במסגרת חוקית את כל הזכויות המגיעות להם, מערכת החוקים אוסרת גם כל מצב של אפליית עובד וכל מצב של אפליה בעבודה.

רבים מכלל העובדים והעובדות אינם לרוב מכירים את מערכת החוקים הזו, בהקשר של אפליה בעבודה, ועל כן הם פעמים רבות מוותרים על זכויות רבות שמגיעות להם, אינם דורשים או מבקשים את הזכויות האלו, ובמקרים רבים הם גם אינם מודעים למצבים של אפליה בעבודה ואינם מתלוננים על כך, אינם מבקשים את תיקון המצב או אף מגישים על כך תלונה משפטית.

מהי אפליה בעבודה

אפליה בעבודה כוללת בתוכה קשת רחבה ומסועפת מאד של נושאים, כמעט בכל תחום ועניין נאסר להפלות עובדים. למשל ליצור אפליה בעבודה בין נשים לגברים, להעדיף את העובדים הגברים, לתגמל אותם בשכר רב יותר על אותה העבודה, אותה המשרה ובאותו היקף שעות, בעוד לתת שכר נמוך יותר לנשים המגיעות עם אותה ההכשרה, ההשכלה ומבצעות למעשה את אותה העבודה בדיוק. זוהי אפליה בעבודה שהיא מהווה עבירה על החוק וניתן להתלונן נגדה בכל אמצעי, וגם במקרה של הרעת התנאים בעבודה ואף פיטורין עקב תלונה שהוגשה בנושא אפליה בעבודה, גם זו נחשבת עבירה חמורה מאד שניתן להגיש נגדה תביעה משפטית בצד תביעה לפיצויים כספיים גבוהים מאד.

אפליה בעבודה על רקע גיל

אחד מן המקרים המוכרים יותר בתחום אפליית עובדים היא אפלייתם על רקע הגיל שלהם. מעסיקים רבים בוחרים שלא לקבל לעבודה עובדים בגילאי ארבעים, הם מתעלמים מראש מקורות חיים אלו גם אם למועמד ישנו את כל הניסיון המרשים והאיכותי שיוכל לתרום רבות מכל מועמד אחר לפעילות הכללית במקום העבודה, וכן ישנם מעסיקים רבים הבוחרים לפטר בתואנות שונות עובדים מבוגרים הן גברים והן נשים למרות שלא הגיעו עדיין לגיל הפרישה. זוהי תופעה התנהגותית ומוסרית מאד ירודה במקומות עבודה, שאין לקבלה ואין להצדיקה, והיא מעניקה סוג של סמכות רודנית חסרת גבולות למעסיקים, ולכן מערכת החוקים הברורה והנוקבת בנושאי אפליה במקומות עבודה מפרטת בדיוק נושאים אלו ומתריעה מעסיקים בצורה ברורה מפני כל עבירה אסורה על מערכת החוקים הזאת.

אפליה בעבודה של נשים בהריון

מקרה נוסף של הפליה הינה של נשים בהריון, כאשר מעסיקים בורים לא לקדם אישה בהריון מכיוון שהיא תקבל שלושה חודשים של חופשת לידה, בנוסף קיימת הפליה בעבדוה של נשים נשואות שצופים שיכנסו להריון לאחר החתונה ולכן החוק מגן על נשים בהריון מאפליה כך שברגע שהודיעו למעסיק שהן בהריון לא ניתן לפר אותן וגם חצי שנה לאחר הלידה לא ניתן לפטר אותן. אך לא כל המעסיקים עובדים לפי הכללים ולכן יש לעיתים צורך לפנות לבית משפט על פיטורים לא מוצדקים.
מקווים שנהנתם מהכתבה ואתם מוזמנים לספר לנו אם אתם חוויתם הפליה במקום העבודה שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *