טאבו, מסמכים

מה זה בעצם טאבו?

על מנת לחסוך לנו בלבול, כאשר שומעים את המילה "טאבו" צריך לבדוק טוב טוב על מה מדובר. לטאבו יש שתי משמעויות אשר אין בינהן קשר ולכן צריך להבין את ההקשר שבו משתמשים במילה הזו

ההקשר הראשון, שלא נרחיב עליו פה, מדבר על איסור, וטו, משהו שאין לעשות או להגיד. בדרך כלל מתייחסים לאיזו מילה או מעשה אשר האיסור עליהן קשור לאלמנט תרבותי או חברתי. לעומת זאת, טאבו במובנו השני הוא משהו אחר לחלוטין.

אז מה זה בעצם טאבו?

מדובר על מונח מקוצר אשר הגרסה הארוכה שלו כוללת את צמד המילים נסח טאבו והוא העתק מפנקס רישום המקרקעין אשר מתאר בעלות על נכס מקרקעין אשר נרשם טיבין ותקילין ברישום המדינה. מדובר למעשה על מערכת שבה מתועדות זכויות ופעולות משפטיות שנוגעות לזהות של בעלי הזכויות בנכסים השונים באזור מסוים. הנכסים יכולים להיות מקרקעין במובנו כדירה, בית פרטי, חניה ואפילו מחסן. מאחר ועבור רוב האנשים נכסי המקרקעין שלהם הם הנכס היקר ביותר שיש להם, יש משמעות רבה לרישום של הבעלות ולביצוע הפעולה הזו באופן אחראי ומסודר.

במה הרישום בטאבו שונה ממקומות אחרים?

כפי האמור לעיל, הבעלות על נכסים מקרקעין היא אחד ההליכים הכי משמעותיים שאדם עובר בחייו ומדובר על הליך בעלות שאינו מתחדש חדשות לבקרים ולכן רישום תקין מאוד מהותי. בניגוד לבעלות בנכסי מטלטלין שונים אשר אדם מחליף מספר פעמים בחייו, בעלות בנכסי מקרקעין לרוב היא חד פעמית לכל החיים או לכל היותר פעמיים. ככלל, הזכויות במקרקעין הן נצחיות ומרגע רישומן הן מתקיימות לנצח. אחרי מותנו, יורשים את זכויותינו היורשים שלנו ולכן יש משמעות רבה לכל נושא רישום הצוואה שלנו ולהקפדה על רישום תקין בלשכת רישום המקרקעין של הזכויות שלנו.

אלו סוגי רישום של נכסי מקרקעין יש?

מאחר ויש הרבה סוגים של נכסי מקרקעין, יש בהתאמה, הרבה סוגים של רישום של הזכויות במקרקעין. כך למשל מרשם השטרות ומרשם הזכויות. המטרה של רישום בטאבו היא להביא לריכוז של כל הרישומים האלו למקום אחד וזו אחת הפעולות שמתרחשות עכשיו בלשכות השונות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *