רכב, דואר , שליחת דואר

שחרור ממכס בעידן המודרני

מכס מהווה את אחת מהפעולות הנדרשות מעובדי שדות התעופה ורשות הגבולות

במהלך עובדתם, מוודאים העובדים שסחורות מסוימות לא ייכנסו או ייצאו מגבולות המדינה. כל זאת על מנת להגן על המדינה שלנו ועל המטענים המועברים בה.

עם זאת, בכל יום ניתן לשמוע על תפיסות רבות של עשרות מבריחים שונים, המבחירים סחורות ומוצרים בסדרי גודל שונים ובעלות כלכלית שונה. עובדי המכס עובדים במתכונת של 24 שעות ביממה, ומנסים לאתר מבריחים אשר על חלקם הם מקבלים מידע מודיעני מקדים.

למכס קיימים שני מסלולים, אשר חשוב במיוחד לדעת אותם, כאשר אתם נוסעים לחו"ל ועוברים בשדות התעופה השונים.

מעבר במסלול הירוק – מאשר לכם ולאנשי המכס כי אין בידיכם סחורה אשר אתם צריכים להתריע עליה, בעוד מעבר במסלול האדום אומר כי אתם מצהירים כי בידיכם סחורוה אשר עברה את גבול המותר בהעברתה בשדה התעופה, וכי עליכם לשלם עליה מכס. במקרה ועברתם במסלול הירוק, ואנשי המכס מחליטים לבצע עליכם חיפוש ואכן מוצאים פריטים שיש לבצע עליהם שחרור ממכס – אכלתם אותה. תצטרכו לשלם עליהם את השכר הנדרש, ובנוסף גם קנס על כך שלא הצהרתם.

כאשר עוברות סחורות בידי אנשים או בצורת חבילות הנשלחות מחו"ל עם פריטים וסחורות אסורות, נשלחות החבילות למכס, ועל האדם אשר אליו שייכות החבילות חייב לבצע להן שחרור ממכס על מנת לקבלן בחזרה. הסחורות האסורות הן בין היתר: בעלי חיים מכל סוג ומין, מוצרי חקלאות ללא אישור ממשרד החקלאות, תרופות ומזון חסרי אישור ממשרד הביראות, מותגים מזויפים, מוצרים בכמות מסחרית, כסף מזומן בסכום העולה על 80 אלף שקלים ועוד. כל אלה מחייבים בהצהרה מראש למחלקת המכס.

בעידן רכישות האונליין, חבילות רבות עוברות ומטיילות להן בשדות תעופה שונים בעולם.

שכן, כמות המשלוחים עלתה ברמה משמעותית, מה שחייב עליית ברמת העקיפה והבירור של תכולת החבילות. לאחרונה, בעקבות ההגבלות ומתן תשומת הלב הנרחב על חבילות אשר אנשים רוכשים אונליין מאתרי קניות מובילים בעולם, לקוחות רבים קיבלו הודעה לביתם כי החבילה שלהם אכן הגיעה למדינתם אך למרבה הצער היא נתפסה במכס. מה שמצריך את אותם הלקוחות להגיע ולבצע תהליך של שחרור ממכס.

מכס , בדיקה , חיפוש
תהליך בדיקה במכס לצורך מיסים והן לצורך מניעת הכנסה חומרים אסורים

לעיתים, היצרן או האדם הפרטי אשר שולח עבורכם את החבילה, מנסה להתמחק מתשלום מכס במידנתנו, וכותב כיתוב שגוי על החבילה. לאחר מכן, החבילה יכולה להתפס במדינת היעד של הלקוח, ובכך הלקוח יכול "להדפס" ולשלם את התשלום על שחרור ממכס. לשם כך, עליכם לוודא היטב ממי ומאין אתם מזמינים את המוצרים שלכם, וכן לקרוא בעיון את רשימת האיסורים של מחלקת המכס בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *