פגיעה בזכויות עובדים

חוק זכויות העובד מגן מפני פגיעה בזכויות עובדים – חקיקה רצינית

עולם פגיעה בזכויות עובדים הוא עולם מורכב מאוד וכל הזמן יש עוד ועוד חידושים.

השינויים שעברו בתחום פגיעה בזכויות עובדים

בגלל שהעולם עבר שינויי גדול בדפוסי העבודה וסוגי העבודה שיש היום אז גם כל הנושא של פגיעה בזכויות עובדים עובר שינויים כל הזמן. אחד התחומים הכי מעניינים בעולם המשפט הוא העולם של פגיעה בזכויות עובדים משום שמדובר בעולם עשיר עם הרבה חידושים ושינויים וממש ניתן לראות בהליכים המשפטיים שמתנהלים איך החוק שחוקק לפני עשרות שנים לא מתייחס לסוגיות שהיום הן מרכז העימותים.

אפשרות הגנה על זכויות עובדים מפני פגיעה

העולם של פגיעה בזכויות עובדים יכול להיות בתחום החוזים או אפילו בתחום הנהלים שיש במקומות עבודה. כך למשל כל הנושא של שעות עבודה. יש שעות עבודה מוגדרות בחוק שעליהן המעסיק חייב לשלם איזה שהוא סכום מינימום. פרט לתשלום הזה מוטלת חובה על המעסיק לשלם עבור שעות עבודה נוספות. כלומר, ככל שהעובד נשאר בעבודה פרט לשעות כפי שסוכמו בהסכם העבודה שלו, המעסיק מחויב לשלם לו עבור שעות עבודה נוספות.

החוק מגן אך עלול גם לפגוע

הרבה פעמים עובדים מנצלים את העובדה שהחוק שומר על זכויות העובד שלהם ומנסים להישאר בעבודה שעות נוספות כדי לקבל תוספות תשלום. אלו הם הצדדים השליליים שמתרחשים בעקבות הרצון של החוק לשמור ולהגן על פגיעה בזכויות עובדים. דוגמא נוספת לשמירה על זכויות העובד היא החובה לתת לכל עובד לפחות יום חופש אחד בשבוע. במקומות אשר עובדים במשמרות, אז מאוד קל להתחמק מהחובה הזו אבל עדיין, יש חשיבות מהותית ועליונה של ההקפדה עליה.

זכויות העובדים בעבודה בסופי שבוע

כאשר מדובר על עבודה בסוף השבוע אז כחלק משמירה על פגיעה בזכויות עובדים, דואגים שהוא יקבל מאה וחמישים אחוז ובשעות מסוימות גם מאתיים אחוז מהשכר הרגיל שלו. המטרה היא לא בהכרח לדרבן את האנשים לעבוד בסופי שבוע אלא דווקא לפרגן ולפצות את אלו שכן עובדים. כאשר מישהו כבר מחליט לעבוד בסוף השבוע, צריך לתת לו שכר גבוה יותר משום שמדובר על עבודה בזמנים שלא אמורים לעבוד בהם ואז אין לזה צורה אם האנשים היו מקבלים שכר רגיל למרות שהם עובדים ביום שאמור להיות יום חופש ספציפי כמו כל שאר המשק בישראל.

פגיעה בזכויות עובדים

מקומות עבודה רבים בוחרים לא לקדם נשים נשואות או נשים בהריון מכיון שכך יצטרכו לאייש במקומן משרה בדרגה גבוה יותר ולמצוא מחליף מנוסה יותר, זאת בעקבות חופשת לידה. זוהי פגיעה בזכויות העובדים, החוק מגן על נשים בהריון ונאבק בשביל הזכויות שלהן. בנוסף החוק מגן על משרתי מילואים כך שלא ניתן לפטר אדם לפני שהולך למילאומים ושלושה חודשים אחריי, כל הפרה של חוק זה הינו פגיעה בזכויות עובדים וחושף את העסק בפני תביעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *