דואר ישראל

כל מה שצריך לדעת על מיקוד

הדואר האלקטרוני החליף את שליחת המכתביים הפיזיים, ובכל זאת מפעם לפעם אנחנו צריכים להשתמש בדואר בעיקר להזמנות מהאינטרנט.

לא משנה אם אתם מזמינים משהו באינטרנט וצריכים למלא כתובת, או שאתם שולחים מכתב באמצעות דואר ישראל- תהיו צריכים לאתר גם את המיקוד.

מה זה מיקוד?

גרמניה הייתה הראשונה להשתמש בשיטת המיקוד לצורך מיון דואר, כאשר בשנת 1941 הנהיגה את השיטה הזו. כיום, כמעט 80 שנה אחרי רוב מדינות העולם משתמשות במערכות מיקוד מסוגים שונים. מיקוד הוא למעשה סדרה של אותיות או ספרות המצורפים לכתובת הדואר ומסייעים למיין את הדואר בצורה יעילה יותר. הכתובת שלכם מורכבת משם העיר והרחוב, מספר הבית והדירה, וכדי שחבילות ומכתבים יגיעו במהירות וללא תקלות משתמשים גם במיקוד.

המיקוד בישראל מבוסס על מספרים בלבד, כאשר עד שנת 2013 נעשה שימוש בשיטת מיקוד בת 5 מספרים בלבד. אחרי שינוי השיטה החלו להשתמש בשיטת מיקוד בת 7 ספרות הכוללת את חמש הספרות הקודמות ועוד 2 ייחודיות לכל מרכז חלוקות דואר.

חלוקת דואר
שיפור מהירות החלוקה בעזרת המיקוד

מתי משתמשים במיקוד?

האדם הממוצע כמעט ולא משתמש בשירותי דואר, לכן לא מפתיע שאתם לא זוכרים את המיקוד שלכם. בעידן בו כל המספרים שאנחנו צריכים לזכור ולדעת מצויים בזיכרון הטלפון הנייד- אדם שזוכר מה המיקוד שלו הוא חיזיון מפתיע.

במיקוד נשתמש בדרך כלל בשליחת מכתבים, או במילוי פרטי דואר וכתובת. כיום אנחנו מקבלים כמעט את כל הדואר החשוב במייל- חשבונות חשמל ומים, פירוט חיובי אשראי ואפילו הזמנות לאירועים- הכל מגיע במייל והדואר נזנח.

השימוש העיקרי בדואר ובמיקוד כיום הוא כאשר אתם מזמינים מוצרים באינטרנט. ישראלים רבים בוחרים לרכוש מוצרים בחו"ל, וכאשר הם ממלאים את הכתובת הם צריכים למלא גם את המיקוד, אבל כיצד מאתרים את המיקוד?

צילום מסך אתר הדואר
איתור המיקוד באתר דואר ישראל

איתור מיקוד בקלות

כדי לאתר את המיקוד בקלות תוכלו להשתמש ברשת האינטרנט. דואר ישראל מציע שירות איתור מיקוד בצורה פשוטה ומהירה אמצעות אתר האינטרנט שלו. בצורה הזו תוכלו לאתר את המיקוד ולקבל חבילות בצורה מסודרת ומהירה.

איך זה עובד?

באתר דואר ישראל קיימת ללשונית הנקראת איתור מיקוד, ואם תכתבו בגוגל איתור מיקוד דואר ישראל תגיעו לשם בקלות. באתר תוכלו לבחור בין איתור מיקוד על פי כתובת לבין איתור על פי תא דואר. אם תבחרו לאתר על פי כתובת תצטרכו למלא יישוב, רחוב, מספר בית וכניסה ואחרי שתקישו על חפש תקבלו את המיקוד המדויק.

האפשרות השנייה היא לאתר את המיקוד על פי תא הדואר. תמלאו יישוב ותא דואר, הקישו על חיפוש, ותקבלו את הפרטים להם אתם זקוקים. כמובן שאפשר להשתמש במיקוד גם בצורה הפוכה, ולאתר כתובת על פי המיקוד. אם ידוע לכם המיקוד תוכלו למלא אותו ולקבל את הכתובת המדויקת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *