רשם החברות

מהו רשם החברות?

עולם המשפט הוא עולם מסור ומאורגן כאשר יש גופים סדורים בעלי סמכויות ברורות לכל פעילות בו. כאשר מדובר בעולם העסקי אשר מחייב רישום חברות, טיפול בשעבודים ונושאים נוספים הקשורים לפעילות עסקית של חברות, המקום שמרכז את הכל הוא רשם החברות.

אז למען הסדר הטוב: מה זה בכלל רשם החברות?

זוהי יחידה ארגונית אשר עוסקת ברישום חברות שיש להן מאפיינים קבועים לפי חוק החברות של חברה בעירבון מוגבל, חברות לתועלת הציבור ושותפויות. בנוסף לרישום החברות בעלות המאפיינים האלו, הם אחראיים על מסירה מידע על החברות האלו בהתאם לחוק.

לרשם החברות יש מספר תפקידים ברורים המוגדרים לפי חוק:

תפקיד ראשון: רישום פרטי חברות חדשות. מדובר על הליך שדומה למשרד הפנים וילודה: כל חברה שנוסדה ורוצה להירשם על מנת לפעול באופן חוקי צריכה להירשם ברשם החברות.

תפקיד שני: רישום שעבודים כנגד חברות, סילוקם או עדכונם. בעולם המסחרי יש תהליכים שונים שמתקיימים מול חברות ויש לרשום אותם בצורה מסודרת ברשם החברות. כך למשל רישום של שיעבוד או מחיקתו.

תפקיד שלישי: טיפול בהליכי פירוק חברות. בנוסף לטיפול ברישום או מחיקה של שעבודים, רשם החברות מטפל גם בנושא של פירוק וחיסול חברות. יש לדאוג לסגירת כל החובות מול הגפים האחראיים ולתת טיפול מלא לכך.

תפקיד רביעי: בחינה וטיפול באפשרות הגדלת הון רשום של חברות. חברות הן גופים שמשתנים ללא הרף. כאשר רוצים להגדיל את ההון הרשום של החברות, צריך להגיש מסמכים שונים ומגוונים על מנת לעשות זאת בצורה תקינה ולפי חוק.

לסיכום, ניתן לראות שרשם החברות הוא גוף מהותי לניהול הליכים שקשורים לחברות באופן תקין. מאחר והכל מרוכז במקום אחד זה הופך את הנושא להרבה יותר פשוט כי יש חוק ברור וגוף אחראי ורציני שמטפל בהכל. לפיכך, ככל שאתם נתקלים בבעיה או שאלה שקשורה לרשם החברות, לטיפול בחברה כל שהיא או אתגר שיש לכם עם חברה כל שהיא, זה המוקד שאתם צריכים לפנות אליו. הריכוז של כל הטיפול במקום אחד הופך את כל הנושא להרבה יותר מאורגן ופשוט.

ניתן לבצע הזמנת דו"ח ממאגר רשם החברות דרך אתר דואר ישראל 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *